Contacteer ons
Groen icoontje van Whatsapp

Retour service

Retouren kunnen een hele klus zijn, zeker als alle pakketjes bij jou aan de deur komen.​ Voor een efficiënte retourverwerking is de werkwijze/het proces van essentieel belang. Juist omdat hier veel winst te behalen valt voor de meeste webshops.​

De retourverwerking is een belangrijk onderdeel van het fulfilment proces. Vertragingen en slechte communicatie zijn de belangrijkste oorzaken van ontevredenheid. Consumenten die een slechte ervaring hebben met het retourneren van artikelen zullen minder snel geneigd zijn om een nieuwe bestelling te plaatsen bij dezelfde webshop. Bij de retourverwerking valt dus de nodige winst te behalen.
Aanmelden
Pakjes van Service Points

Waarom kiezen voor Service Points?

Binnen 24 uur is alles opgezet.

Groen icoontje voor geld

Scherpe prijzen

Wij werken met een voordelig abonnementssysteem dat maandelijks in rekening wordt gebracht. Daarbij zijn er nog beperkte verwerkingskosten per af te handelen retourzending.

Groen icoontje van klantenservice

Minder klantenservice

Veel vragen gaan over het retourneren van producten. Door een snelle en efficiënte retourafhandeling verminder je druk bij je klantenservice.

Groen icoontje voor producten

Geen pakketjes aan huis

Niets zo vervelend als retourzendingen die bij jou thuis aankomen. De pakketjes hopen zich snel op en je moet zelf je retours manueel regelen. Maak in plaats daar van meer tijd vrij door gebruik te maken van onze retourservice.

Groen icoontje van leverproces

Volledige ontzorging

Door je retourafhandeling uit te besteden, kun jij je focussen op de groei van jouw e-commerce business.

Groen icoontje voor snelheid

Snelle afhandeling

De retouren worden wekelijks verwerkt. Vervolgens zullen de retour gekomen producten een andere bestemming moeten krijgen.

Groen icoontje voor real-time

Real-time overzicht in spreadsheet

Behoud het overzicht van je retourzendingen door ons alles-in-1 en real-time overzicht. Zo weet jij wat de status is van elk pakketje.

Kies een nieuwe bestemming voor je retouren

De retouren worden wekelijks verwerkt. Vervolgens zullen de retour gekomen producten een andere bestemming moeten krijgen. Er zijn twee opties:

Naar een opgegeven adres
Doneren

Abonnement

Excl. BTW
€65/maand
Daarnaast wordt er € 1,75 euro ex btw per retour gerekendvoor het ontvangen en verwerken van de retourzending.
Maandelijks automatisch incasso
Wekelijkse retourverwerking
Real-time overzicht
Aanmelden

Hoe werkt het na je aanmelding?

Aanmelden
/01

Contracten tekenen

Wij stellen een samenwerkingscontract en geheimhoudingsverklaring op die door jou ondertekend moet worden.

/02

Retourbeleid doorgeven

Geef het retourbeleid door, geef toegang tot de mail en staff account

/03

Retourlabel voorzien

Wanneer de consument een retourverzoek stuurt dan beantwoord Service Points deze mail met een retourformulier & -label

/04

Retour binnenbrengen

De consument stuurt het pakket (incl. label) retour naar DPD punt. Service Points ontvangt, controleert en registreert de retourzending.

/05

Nieuwe bestemming

Verzending geretourneerde producten naar nieuwe klanten.

/06

Retours overzicht

Alles-in-1 inzicht in retouren.

Veelgestelde vragen

Wat gebeurt er zodra ik me heb aangemeld voor de Retour service?

Dan wordt er binnen 24 uur contact met je opgenomen via Whatsapp (houdt ook je mail in de gaten, voor als we je niet kunnen bereiken via Whatsapp) en vervolgens start je onboarding.

Mag ik jullie adres op mijn site vermelden als retouradres?

Niet het adres van Service Points. Je krijgt hiervoor een apart adres toegekend vanuit je accountmanager als je aanvraag voltooid is.

Kan ik retour gekomen producten opsturen naar nieuwe klanten?

Dit kan alleen als je gebruik maakt van de fulfillment EU service, niet als je dropshipper bent en alleen gebruik maakt van de retourservice.