Contacteer ons
Groen icoontje van Whatsapp

Veelgestelde vragen

Selecteer een categorie

Waarom kan Service Points mij naar het volgende niveau tillen en een Chinese leverancier/agent niet?

Er valt nog zoveel te behalen als je kijkt naar de supply chain van dropshippers. Heel veel automatiseringen, optimalisaties maar ook een grote blinde vlek wat betreft resultaten van de verzending & levering; Wat is mijn gemiddelde processing time (per product, per land)? Welk dispute % heb ik op mijn winnaar gehad de afgelopen dag(en)? Is het verstandig om dit product te blijven schalen, kijkend naar mijn data? Als je deze data niet inzichtelijk hebt en er dus niet op kunt sturen, loop je enorm veel geld mis.

Chinese leveranciers hebben geen platform die e-mails versturen uit handen neemt, automatisch trackingcodes toevoegt elke 2 uur of automatisch adres errors detecteert. Daarnaast heb je ook 0,0 inzage in jouw supply chain data. Je weet alleen dat een order verstuurd wordt, dat die onderweg is en of die is geleverd. Je mist op deze manier zoveel stuur-data. Hoe kan je nou miljoenen omzetten zonder dat je hier grip op hebt?

2

Waarom zou ik niet rechtstreeks met een Chinese leverancier/agent werken?

Omdat wij heel veel waarde toevoegen die je bij een Chinese agent niet hebt zonder dat je er iets extra’s voor betaalt. Denk aan het automatiseren van je business, de complete data inzichten, een EU accountmanager, de mogelijkheid om met meerdere leveranciers/agents tegelijkertijd te werken en zo nog veel meer. Daarnaast betaal je ons dus GEEN fee, wij doen namelijk het profit-share model toepassen met de leveranciers/agents. Het is een win-win situatie; zij krijgen toegang tot meer dan 10.000 orders per dag en wij ontvangen daarvoor een vergoeding. Daarnaast besparen de leveranciers/agents enorm op personeelskosten, aangezien wij veelal de support doen. Je betaalt dus in principe niks extra’s en je krijgt er super veel waarde voor terug!

1

Zijn jullie ook geschikt voor beginnende dropshippers of hebben jullie een MOQ?

Onze minimum MOQ is 10 orders per dag. Omdat wij zoveel waarde leveren en moeite stoppen in onze klanten, is het voor ons niet rendabel om met dropshippers die minder dan 10 orders per dag doen te samenwerken. Wij focussen echt op het creëren van groei door middel van automatiseringen, supply chain optimalisatie en andere zaken die niet interessant zijn als jij nog maar weinig orders draait.

3

Hoe kunnen jullie zo’n snelle verwerkingstijd en levertijd garanderen?

Omdat we werken met de beste leveranciers van China en jij je risico kan spreiden. Presteert je huidige leveranciers/agents (op het SP platform) minder goed door bijvoorbeeld drukte of vakantieperiode? Dan switch je over naar een andere leverancier met goede statistieken, keuze genoeg.

4

Naar welke landen kunnen jullie verzenden?

Wij kunnen wereldwijd verzenden.

Welke producten hebben jullie allemaal?

Wij kunnen in principe alle producten leveren die ook op Ali Express en/of Ali Baba staan. Daarnaast kunnen we ook nog heel veel andere producten leveren. Het handigste is als je een website-linkje met ons kunt delen, dan kunnen wij hiermee aan de slag!

Is het erg als ik een periode niks verkoop?

Nee, ook dan brengen wij geen extra kosten in rekening.

Komen er kosten kijken bij het aanmelden?

Nee, voor alle fulfilment diensten is het aanmelden gratis. Het gebruik van het dashboard + het krijgen van je eigen accountmanager is ook gratis. Je betaalt slechts de product-en-verzendkosten. Er zijn geen verborgen kosten of kosten achteraf.

Zijn jullie een zelfde soort platform / private agents als CJ dropshipping/Hypersku/Dayone?

Nee. je kunt bij ons met meerdere private leveranciers/agents samenwerken (waaronder Hypersku en Dayone) en bij CJ/Hypersku/Dayone maar met één leverancier. Daarnaast geven wij inzicht in de complete supply chain data zodat je gericht kan optimaliseren. Ook dit is bij de andere partijen niet mogelijk. Tot slot leveren wij een premium service middels onze EU accountmanagers.

Kan ik als SP member ook ideeën/feedback kunnen doorgeven ter verbetering van het platform?

Ja, dat gaat zeker. Vul hiervoor dit formulier in.

Kan het zijn dan een bepaalde functie in het platform niet werkt?

Ja, dat kan. Dan zal hier waarschijnlijk een bug achter zitten. Gelieve dit altijd direct door te geven aan jouw accountmanager zodat wij dit z.s.m. kunnen oplossen.

Komen er maandelijks nieuwe functies bij of verbeteringen in de huidige functies?

Ja, maandelijks en soms wel wekelijks gaan er updates live. Je kunt deze volgen in onze Discord onder de “Platform updates” channel.

Ik wil graag voordelen toevoegen aan de dropship levels, kan dat?

Ja, stuur naar je account manager wat je graag wilt dat wij toevoegen aan de dropship levels.

Kan ik per direct mijn nieuwe voordelen claimen als ik een dropship level gestegen ben?

Ja, vraag altijd je account manager naar de mogelijkheden.

Waar kan ik zien wat voor dropship level ik heb en waar ik naartoe aan het werken ben?

Beiden vind je rechtsboven onder je naam als je in bent gelogd op het platform en de homepage voor je hebt. Daarnaast krijg je elke eerste van de maand een berichtje van je account manager als je dropship level gewijzigd is.

Kan ik ook leveranciers aandragen?

Jazeker, als je de contactgegevens wilt delen met je accountmanager zorgen wij dat het verder opgepakt wordt. Mocht de leverancier de testfase doorstaan, zul je hem snel terugzien op het platform.

Komen er steeds nieuwe agents/leveranciers bij?

Ja, elke week voegen we nieuwe leveranciers toe om zo de kwaliteit te waarborgen. Slechtpresterende leveranciers worden vervolgens verwijderd van het platform.

Klopt het dat op het platform de leveranciers andere namen hebben dan buiten het platform?

Ja. De meeste leveranciers hebben een andere naam buiten het platform. Dit doen wij zodat er niet contact wordt opgenomen met de leveranciers buiten ons platform om.

Hebben jullie ook leveranciers als Dayone (Henry), Linda of Levi?

Ja, sterker nog, wij werken uitsluitend met private dropship agents samen. We willen de kwaliteit op het platform hoog houden en laten daarom alleen de beste leveranciers toe.

Wat gebeurt er zodra ik me heb aangemeld voor de Sourcing & Forwarding service?

Dan wordt er binnen 24 uur contact met je opgenomen via Whatsapp (houdt ook je mail in de gaten, voor als we je niet kunnen bereiken via Whatsapp) en vervolgens start je onboarding.

Zit er een bepaalde MOQ aan producten inkopen?

Ja, vanaf 50 stuks kunnen wij voor jou inkopen.

Kunnen jullie alles sourcen wat op AliExpress/AliBaba staat?

Ja, vrijwel alles.

Hebben jullie meerdere verzendmethoden?

Ja, je kunt zowel kiezen voor snelle verzending als hele trage. Laatstgenoemde is dan wel stuk goedkoper.

Kunnen jullie er voor zorgen dat mijn bulk zending verzekerd verstuurd wordt?

Ja, in de meeste gevallen wel. Let wel op: bespreek dit eerst specifiek met je accountmanager om problemen achteraf te voorkomen.

Kunnen jullie quotes opvragen bij meerdere leveranciers/agents?

Ja, bij alle leveranciers die zijn aangesloten op ons platform.

Kunnen jullie ook de producten naar mij opsturen, of naar jullie fulfillment center?

Ja, beiden is geen probleem. Je kunt van ons een all-in one prijs krijgen met daarbij de productkosten en shippingkosten.

Wat gebeurt er zodra ik me heb aangemeld voor de Fulfillment EU?

Dan wordt er binnen 24 uur contact met je opgenomen via Whatsapp (houdt ook je mail in de gaten, voor als we je niet kunnen bereiken via Whatsapp) en vervolgens start je onboarding.

Kan ik ergens mijn voorraad bijhouden?

Jazeker, wij hebben een voorraad management systeem en jij krijgt daarin jouw eigen dashboard.

Is branding mogelijk vanuit Nederland?

Ja, ook hier kunnen wij jou op verschillende mogelijkheden ondersteunen als het gaat om branding.

Hebben jullie opslag/inslag kosten?

Nee, zodra je actief orders draait (minimaal 1 per week) hebben wij geen opslag en geen inslag kosten.

Welke vervoerders gebruiken jullie?

Wij gebruiken verschillende vervoerders tegelijk om zo altijd de best mogelijke prijs/kwaliteit verhouding na te streven.

Waar is jullie warehouse gevestigd?

Ons warehouse is gevestigd in Nederland. Vanuit hier kunnen we door heel Europa verzenden met zeer snelle levertijden (gemiddeld 2-5 dagen). Voor Nederland kunnen we zelfs same day delivery aanbieden.

Bieden jullie offertes op maat aan bij hoge aantallen?

Ja, bij ons krijg je altijd de voordeligste prijzen. Wij zijn daarin zeer flexibel.

Heb jullie een MOQ?

Nee, voor de fulfillment service hebben wij geen MOQ.

Wat gebeurt er zodra ik me heb aangemeld voor de Retour service?

Dan wordt er binnen 24 uur contact met je opgenomen via Whatsapp (houdt ook je mail in de gaten, voor als we je niet kunnen bereiken via Whatsapp) en vervolgens start je onboarding.

Mag ik jullie adres op mijn site vermelden als retouradres?

Niet het adres van Service Points. Je krijgt hiervoor een apart adres toegekend vanuit je accountmanager als je aanvraag voltooid is.

Kan ik retour gekomen producten opsturen naar nieuwe klanten?

Dit kan alleen als je gebruik maakt van de fulfillment EU service, niet als je dropshipper bent en alleen gebruik maakt van de retourservice.

Werkt betalen ook via het platform?

Nee, betalen gaat via een partner van ons. Je betaalt hen rechtstreeks, de betaling gaat dus buiten het platform om.

Wat is de levertijd van de verschillende services?

Dat varieert per service. Een logo maken kost veel minder tijd dan een webshop. Vraag daarom specifiek naar de service die jij wilt afnemen.

Is er iets wat jullie niet kunnen?

Wij kunnen bijna alles wat te maken heeft met E-com en voornamelijk gericht op dropshipping voor jou uit handen nemen. Als je specifieke wensen hebt, meld je dan eerst aan en bespreek deze vervolgens met de juiste persoon binnen ons team.