Hoe kun je impact maken met Facebook en Google Ads?

Groen Service Points Logo
Service Points
August 30, 2023
3
min lezen
Afbeelding van een laptop met daarop advertentie resultaten en statistieken.

Waarom is online adverteren zo effectief?

Mensen zitten bijna ieder moment van de dag op hun telefoon, ze zijn opzoek naar nieuwe spullen voor in huis of ze zoeken nodige informatie op. Iedereen die op dat moment online is, is ook gelijk een potentiële klant. Wanneer je online adverteert kun je precies zien wie jouw doelgroepen zijn en hoe je ze het best kan bereiken. Dit kan door middel van Facebook Advertenties, Google ads en nog veel meer!


Facebook advertenties

De meest gebruikte manier om online mensen te bereiken is door het gebruik van Facebook advertenties. Je kunt dus door Facebook advertenties veel mensen bereiken met je foto of video advertentie, maar dit is niet het enig. Je kan zelf bepalen of je mensen wilt aantrekken die meer geneigd zijn om iets te kopen voor een goede conversie of je kiest om te adverteren voor meer websiteverkeer en bekendheid. Dit is allemaal mogelijk door de data die Facebook door de jaren heen heeft verzameld rondom de manier waarop gebruikers interactie aangaan met content. Lees wel altijd de Facebook guidelines goed door voordat je begint met adverteren, zo voorkom je een hoop problemen.


Heb je nog niet het gewenste resultaat met je Facebook advertenties? Besteed je ads dan uit bij verschillende Facebook advertentie experts.


Verder brengt Facebook advertenties nog meer voordelen met zich mee, dit zijn er een paar!

  • Facebook campagnes zijn snel en makkelijk aangemaakt, ook kun je de campagne tussentijds bijsturen of sluiten.
  • Het bereik van Facebook advertenties is super groot.
  • De Online resultaten van je Facebook advertenties zijn meetbaar, je kan inzien wat werkt en wat niet werkt.
  • Je kunt met Facebook advertenties veel specifieker adverteren op de doelgroep (bijvoorbeeld op basis van interesses van bepaalde mensen en geografische en demografische gegevens
  • Facebook campagnes zijn snel en makkelijk aangemaakt, ook kun je de campagne tussentijds bijsturen of sluiten.
  • Je kunt voor je facebook advertenties je eigen budget bepalen en met relatief weinig geld al adverteren


Google Ads

Om een grotere naam te krijgen en veel bezoekers naar je site te sturen is Google Ads onmisbaar. Met Google Ads kan je op zoektermen adverteren, dit betekent dat jouw bedrijf met dit zoekwoord wordt vertoont in de Google zoekresultaten. Wanneer mensen opzoek gaan naar het zoekwoord, dan zijn ze al vaak van plan om iets te gaan kopen. Wanneer ze op de advertentie klikken, worden ze doorgestuurd naar jouw website.


Bij het gebruik van Google Ads betaal je pas wanneer een klant op de advertentie heeft geklikt, dit betekent dat de vertoning van jouw bedrijfsnaam helemaal gratis is!


Heb je nog geen ervaring met Google ads, maar wil je wel profiteren van de voordelen? Besteed je Google ads dan uit aan verschillende experts.


Een paar voordelen van het adverteren met Google ads

Met Google ads betaal je per klik op je advertentie, dit betekent dus dat je met klein budget kan starten. De kosten van een klik hangt af aan de concurrentie van het zoekwoord, wees dus creatief! Wanneer je niet de gewenste resultaten ziet, dan kun je de advertenties pauzeren of zelfs bewerken. Je kunt altijd de resultaten meten en de data bekijken of je zoekwoord goed werkt, hiervan kun je veel leren en dus ook betere resultaten door halen. Met Google Ads kun je veel meer dan alleen adverteren op alleen een zoekwoord, mensen bereiken die zich in een bepaald gebied bevinden of mensen die al ooit eerder hebben gelikt op jouw advertentie werkt ook super!